De navolgende objecten werden gebouwd:
Esmoreit-
Schenkkade
en
10
Toiletgebouwt jes
plein;
Abri’s: Oude Scheveningseweg nabij Stadhou-
derslaan en Schenkkade nabij Adel-
heidstraat.
Remise Lijsterbesstraat. In de centrale werk
plaats is een centrale verwarmingsketel door
een nieuwe vervangen.
1 noodploegauto,
6 vrachtauto’s,
6 bovenleiding-montage-auto's,
1 montagewagen op rails,
5 auto’s voor lasapparaten,
2 werkauto’s voor de wisselsmeden,
1 tractor voor railvervoer,
1 motorrijwiel.
9 Juni;
29 Mei;
20 Mei;
1 October.
Remise Wassenaar. Een schaftlokaal werd tot
garage verbouwd. De openingen tussen de
remise en de werkplaats werden met een
glasfront afgesloten. Met het herstellen van
tijdens de oorlogsjaren ontstane schade werd
voortgegaan.
De abri van lijn 11 nabij de Duinstraat werd
over enige afstand verplaatst in de richting
Zeerust.
Remise Scheveningen. Langs het nieuw aange
kochte terrein achter de remise werd een
afscheiding geplaatst. Een waarschuwingsbel
werd aangelegd van het kantoor van de
remisechef naar de bankwerkerij. In de 2e
remise is een nieuwe lichtinstallatie aange
bracht, ter vervanging van de door oorlogs
geweld beschadigde.
Hoofdkantoor. Op de achterplaats werd een
garage bij gebouwd. Bij de afdeling abonne
menten werd een hek voor rijvorming ge
plaatst.
ingang van
In de loop der lijnen werden geen wijzigingen
van blijvende aard tot stand gebracht.
In verband met de bouw van de nieuwe Java-
brug werd met ingang van 22 Februari over een
korte afstand enkelspoor gereden.
Werkzaamheden aan de Laakbrug maakten
het noodzakelijk van 4 t./m. 12 April enkelspoor
te rijden tussen de van Leeuwenhoekstraat en
de Draaistraat.
Overigens moest, in verband met de uitvoe
ring van werkzaamheden aan de sporen van
lijn I2, gedurende enkele perioden op verschil
lende baanvakken enkelspoor worden gereden.
De volgende wijzigingen werden in de loop
der lijnen aangebraeht:
Lijn K„ ingaande 31 Januari eindpunt terug
gebracht van Gevers Deynootplein naar
Harstenhoekplein, in verband met het zeer
geringe gebruik, hetwelk van dit traject
werd gemaakt.
Lijn L., gedurende de maand Augustus doorge
trokken van Tesselseplein, via Pluvierstraat,
Duivelandsestraat, Nieboerweg, Laan van
Poot, Pauwenlaan, Kwartellaan, Kiplaan
naar Eiberplein, teneinde de bewoners van
de Vogelwijk gedurende deze zomermaand
een rechtstreekse verbinding met Schevenin
gen te geven.
Lijn F., ingaande 10 Januari doorgetrokken via
Haagweg, Rijswijkseweg, Rijsw'ijkseplein.
Oranjelaan (terug Stationsplein, Hofwijck-
straat) naar Stationsweg. Gedurende de
periode 8 Mei t./m. 31 Augustus werd deze
lijn op alle dagen, tijdens het overige gedeelte
van het jaar uitsluitend op werkdagen ge
ëxploiteerd.
Autobusgarage. De werkplaats is uitgebreid
met een ruimte voor 4 autobussen, een ban
denbergplaats, een wasplaats voor auto-
onderdelen, een accu-laadruimte en een tus-
senverdieping in de schilderswerkplaats
t.b.v. het magazijn.
In verband met de vermindering van de ver
voersbehoefte werd de éénmanbediening uitge
breid tot de volgende lijnen:
Lijn D met
Lijn G
Lijn L
Lijn P
Voor de per 10 Januari in exploitatie geno
men intercommunale lijn Y Hollandse Spoor
Ypenburg werd van de Inspecteur-Generaal van
het Verkeer een tijdelijke vergunning verkre-
IV. Wijzigingen in de loop der lijnen.
wijzigingen in de gebouwen
Diverse gebouwen.
Wachthuizen en abri's.
99
99
99
99
a. TRAMLIJNEN.
b. AUTOBUSLIJNEN.
III. Uitbreidingen en
en wachthuizen.
Vergunningen voor het vervoer per autobus.