De navolgende objecten werden gebouwd: Esmoreit- Schenkkade en 10 Toiletgebouwt jes plein; Abri’s: Oude Scheveningseweg nabij Stadhou- derslaan en Schenkkade nabij Adel- heidstraat. Remise Lijsterbesstraat. In de centrale werk plaats is een centrale verwarmingsketel door een nieuwe vervangen. 1 noodploegauto, 6 vrachtauto’s, 6 bovenleiding-montage-auto's, 1 montagewagen op rails, 5 auto’s voor lasapparaten, 2 werkauto’s voor de wisselsmeden, 1 tractor voor railvervoer, 1 motorrijwiel. 9 Juni; 29 Mei; 20 Mei; 1 October. Remise Wassenaar. Een schaftlokaal werd tot garage verbouwd. De openingen tussen de remise en de werkplaats werden met een glasfront afgesloten. Met het herstellen van tijdens de oorlogsjaren ontstane schade werd voortgegaan. De abri van lijn 11 nabij de Duinstraat werd over enige afstand verplaatst in de richting Zeerust. Remise Scheveningen. Langs het nieuw aange kochte terrein achter de remise werd een afscheiding geplaatst. Een waarschuwingsbel werd aangelegd van het kantoor van de remisechef naar de bankwerkerij. In de 2e remise is een nieuwe lichtinstallatie aange bracht, ter vervanging van de door oorlogs geweld beschadigde. Hoofdkantoor. Op de achterplaats werd een garage bij gebouwd. Bij de afdeling abonne menten werd een hek voor rijvorming ge plaatst. ingang van In de loop der lijnen werden geen wijzigingen van blijvende aard tot stand gebracht. In verband met de bouw van de nieuwe Java- brug werd met ingang van 22 Februari over een korte afstand enkelspoor gereden. Werkzaamheden aan de Laakbrug maakten het noodzakelijk van 4 t./m. 12 April enkelspoor te rijden tussen de van Leeuwenhoekstraat en de Draaistraat. Overigens moest, in verband met de uitvoe ring van werkzaamheden aan de sporen van lijn I2, gedurende enkele perioden op verschil lende baanvakken enkelspoor worden gereden. De volgende wijzigingen werden in de loop der lijnen aangebraeht: Lijn K„ ingaande 31 Januari eindpunt terug gebracht van Gevers Deynootplein naar Harstenhoekplein, in verband met het zeer geringe gebruik, hetwelk van dit traject werd gemaakt. Lijn L., gedurende de maand Augustus doorge trokken van Tesselseplein, via Pluvierstraat, Duivelandsestraat, Nieboerweg, Laan van Poot, Pauwenlaan, Kwartellaan, Kiplaan naar Eiberplein, teneinde de bewoners van de Vogelwijk gedurende deze zomermaand een rechtstreekse verbinding met Schevenin gen te geven. Lijn F., ingaande 10 Januari doorgetrokken via Haagweg, Rijswijkseweg, Rijsw'ijkseplein. Oranjelaan (terug Stationsplein, Hofwijck- straat) naar Stationsweg. Gedurende de periode 8 Mei t./m. 31 Augustus werd deze lijn op alle dagen, tijdens het overige gedeelte van het jaar uitsluitend op werkdagen ge ëxploiteerd. Autobusgarage. De werkplaats is uitgebreid met een ruimte voor 4 autobussen, een ban denbergplaats, een wasplaats voor auto- onderdelen, een accu-laadruimte en een tus- senverdieping in de schilderswerkplaats t.b.v. het magazijn. In verband met de vermindering van de ver voersbehoefte werd de éénmanbediening uitge breid tot de volgende lijnen: Lijn D met Lijn G Lijn L Lijn P Voor de per 10 Januari in exploitatie geno men intercommunale lijn Y Hollandse Spoor Ypenburg werd van de Inspecteur-Generaal van het Verkeer een tijdelijke vergunning verkre- IV. Wijzigingen in de loop der lijnen. wijzigingen in de gebouwen Diverse gebouwen. Wachthuizen en abri's. 99 99 99 99 a. TRAMLIJNEN. b. AUTOBUSLIJNEN. III. Uitbreidingen en en wachthuizen. Vergunningen voor het vervoer per autobus.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1949 | | pagina 322