16 1 230 1 578 457 944 139 878 411 271 Totaal 7 177 4 712 85 100 45 178 141 252 139 878 Totaal 457 944 411 271 3 141 252 Het totale oppervlak der straten en wegen, dat da gelijks behandeld moet worden, bleef ongewijzigd. Met uitzondering van de particuliere terreinen, welke voor rekening van derden worden schoongehouden, bedroeg deze oppervlakte volgens een door de Dienst der Ge meentewerken verstrekte opgave aan het einde des jaars 8 737 872 m2. Het aantal papierkorven bleef nagenoeg ongewijzigd en bedroeg 903. Op het einde van het verslagjaar waren in gebruik 181 500 vuilnisemmers van 33 liter en 2 750 vuilnis ketels van 80 liter inhoud. Onderstaande tabellen geven een vergelijkend over zicht van de over 1950 en 1949 ingezamelde en aange voerde afvalstoffen. Het aantal geplaatste tonnen ten behoeve van wo ningen, woonwagens e.d., waar de faecaliënafvoer door middel van het tonnenstelsel plaats heeft, bedroeg op 31 December 1950: 33 (23). Het aantal op verzoek van belanghebbenden tijdelijk geplaatste privaattonnen was op genoemde datum 174 (162). Het hier onder opgenomen staatje geeft een verge lijkend overzicht van de afvoer der verschillende afval stoffen over 1949 en 1950. Naar Drente Naar div. stortpl.2) Verbrand en op andere wijze afgevoerd Het aantal in de Gemeente geplaatste urinoirs be droeg 125. In 1950 is geen sneeuwval van enige betekenis voor gekomen. Ter bestrijding van gladheid werd 881 m3 zand gebruikt. Aan lonen werd betaald f 10.500,27 (f7.627,57), waarin de kosten van het vullen, ledigen en wegnemen van zandkisten zijn begrepen. 361 082 11 762 122 457 11 618 122 158 13 008 Het was noodzakelijk, dat de onderhoudswerkzaam heden aan gebouwen en inventaris, welke in vorige jaren moesten worden uitgesteld, ter hand werden ge nomen. De stijging van lonen en materiaalprijzen mocht namelijk geen reden meer zijn om deze werkzaamheden langer uit te stellen, aangezien anders grote schade aan gebouwen enz. zou worden veroorzaakt. 350 980 15 113 Geledigd werden 219 (217) beerputten en 96 (74) carbidputten. De hoeveelheid verwijderde afvalstoffen uit deze putten bedroeg 892 (654) m3. Bovendien werden 17 (18) ondergelopen kelders leeggezogen. 16 378 3 356 776 3 933 81 167 Hiervoor werd 2 016 (2 573) m3 duinwater verbruikt. Huisvuil Veegvuil Rioolmodder Aangevoerd door particulieren Rail vuil Rederijafval Oud ijzer Brandgoed Slakken van de verbrandingsoven 29 108 3 282 In 1950 werden 21 nieuwe ondergrondse zandberg- plaatsen gemaakt, zodat het aantal bergplaatsen voor zand aan het einde van het jaar 203 was. In de loop van het jaar werden voltooid twee kolken- ledigingsauto’s, welke werden gebouwd op speciaal daarvoor aangeschafte vrachtwagenchassis, 10 tran- sportrijwielen en 15 handwagentjes voor het vervoeren van veegvuil. Voorts werd in 14 oude Faun-huisvuil- auto’s een Kromhout-Dieselmotor aangebracht, terwijl verschillende van deze auto’s werden voorzien van een hydraulische kipinrichting, nieuwe laadbak en nieuwe cabine. VERSLAG GEMEENTELIJKE REINIGINGSDIENST. In tonnen. In m3. Aard van de afvalstoffen. 1950. 1949. 1950. 1949. In m3. In tonnen. 1950. 1949. 1950. 1949. - i Oppervlakte der straten en wegen. Papierkorven. Huisvuil. 311 494 29 164 3 508 17814 3 282 831 1 705 43 473 102 115 13090 4 595 7 638 4 709 698 576 6 601 104 497 12 601 4913 7813 4 595 747 233 4 479 Tonnenstelsel. Afvoer der afvalstoffen. Urinoirs. Sneeuwruimen. Onderhoudswerkzaamheden. Ledigen van beerputten enz. Spoelen van asphaltstraten. 318 366 Bergplaatsen voor zand en kiezel. Vervaardiging van materieel in eigen beheer. 1) De werkelijke afvoer bedraagt 2(2270 m3. 122 906 ton. Het verschil is een gevolg van het feit, dat wagons, welke aan het einde van een verslagjaar worden beladen, veelal in het begin van het volgende jaar worden verzonden. 2 Hieronder zijn begrepen railvuil en rederijafval.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1950 | | pagina 185