Dieselbussen gemiddeld 0,606 I per 100 km. Gedeeltelijk en bij geschilderd werden: 23 stadsmotorwagens 20 stadsaanhangwagens 12 motorwagens van de buitenlijnen 2 aanhangwagens van de buitenlijnen. Op 1 Januari bedroeg het aantal autobussen: 96 Dieselbussen (Kromhout) 20 Dieselbussen (A.E.C.) 116 bussen totaal. In- en uitwendig geschilderd werden: 19 stadsmotorwagens 46 stadsaanhangwagens 5 motorwagens van de buitenlijnen 10 aanhangwagens van de buitenlijnen. Uitwendig geheel en inwendig gedeeltelijk werden geschilderd: 21 stadsmotorwagens 3 stadsaanhangwagens 2 motorwagens van de buitenlijnen. Voor grotere herstellingen waren 1 motor wagen en 6 aanhangwagens aanwezig bij de N.V. Werkspoor; het overige materieel stond voor kleinere reparaties in eigen werkplaats. Autobusgarage. In de werkplaats werd een kan toortje bijgebouwd. Voorts werden het ijzer werk van de kap, de kokers van de centrale verwarming en de onderzijde van de dak platen in de werkplaats geverfd, waardoor een beter lichteffect is verkregen. Diesoline: 1.577.921 l over 6.059.109 km of gemid deld 3,84 km per l. De aflevering van dit materieel, waarvan de aanschaffing noodzakelijk is o.a. voor uitbrei ding van busdiensten t.b.v. de in uitvoering zijnde bouwplannen „Moerwijk” en „Morgen stond”, zal in de loop van 1951 plaats hebben. Van het bestaande materieel werden wederom 12 bussen voor éénmanbediening geschikt ge maakt. In December werd in principe besloten tot de aanschaffing van 20 autobuschassis. Bij de op making van dit verslag is inmiddels de opdracht voor deze chassis, welke met een onder de vloer aan te brengen motor zullen worden uitgerust, geplaatst bij de N.V. Kromhout Motorenfabrie- ken te Amsterdam. Aan de Carrosseriefabriek Verheul te Waddinxveen werd de vervaardiging van de carrosserieën opgedragen. Afgekeurd werd: 1 personenauto Adler. Aangeschaft werden: 1 personenauto Volkswagen, 1 noodploegauto. Op 31 December waren aanwezig en in bedrijf: 6 personenauto’s, waarvan 2 stuks binnen af zienbare tijd buiten gebruik zullen worden gesteld, 2 geldtransportwagens, 2 noodploegauto’s, 6 vrachtauto’s, 6 bovenleiding-montage-auto’s, 1 montagewagen op rails, 5 auto’s voor lasapparaten, 2 werkauto’s voor de wisselsmeden, 1 tractor voor railvervoer, 1 motorrijwiel. Aan de personen-, vracht-, montage- en ver dere werkauto’s werden de noodzakelijke repa raties uitgevoerd. Hiervan werden 20 Kromhout-bussen buiten dienst gesteld en verkocht. Door de N.V. Krom hout Motorenfabrieken te Amsterdam werden de 42 aan haar in opdracht gegeven autobus chassis afgeleverd. Deze chassis werden vóór het einde van het verslagjaar door de carrosserie fabriek Verheul te Waddinxveen van carrosse rieën voorzien. Op 31 December bedroeg het aantal auto bussen: 118 Dieselbussen (Kromhout) 20 (A.E.C.) 138 bussen totaal. Enkele grotere herstellingen van schade aan bussen, als gevolg van aanrijdingen, werden verricht. Voor het overige werden de normale onderhoudswerken aan het busmaterieel uitge voerd. wijzigingen in de gebouwen 9 Motorolieverbruik. Wagenpark. Diverse gebouwen. Brandstofverbruik. III. Uitbreidingen en en wachthuizen. c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S. Onderhoud en herstellingen van bussen. b. AUTOBUSMATERIEEL.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1950 | | pagina 329