Dieselbussen gemiddeld 0,606 I per 100 km.
Gedeeltelijk en bij geschilderd werden:
23 stadsmotorwagens
20 stadsaanhangwagens
12 motorwagens van de buitenlijnen
2 aanhangwagens van de buitenlijnen.
Op 1 Januari bedroeg het aantal autobussen:
96 Dieselbussen (Kromhout)
20 Dieselbussen (A.E.C.)
116 bussen totaal.
In- en uitwendig geschilderd werden:
19 stadsmotorwagens
46 stadsaanhangwagens
5 motorwagens van de buitenlijnen
10 aanhangwagens van de buitenlijnen.
Uitwendig geheel en inwendig gedeeltelijk
werden geschilderd:
21 stadsmotorwagens
3 stadsaanhangwagens
2 motorwagens van de buitenlijnen.
Voor grotere herstellingen waren 1 motor
wagen en 6 aanhangwagens aanwezig bij de
N.V. Werkspoor; het overige materieel stond
voor kleinere reparaties in eigen werkplaats.
Autobusgarage. In de werkplaats werd een kan
toortje bijgebouwd. Voorts werden het ijzer
werk van de kap, de kokers van de centrale
verwarming en de onderzijde van de dak
platen in de werkplaats geverfd, waardoor
een beter lichteffect is verkregen.
Diesoline: 1.577.921 l over 6.059.109 km of gemid
deld 3,84 km per l.
De aflevering van dit materieel, waarvan de
aanschaffing noodzakelijk is o.a. voor uitbrei
ding van busdiensten t.b.v. de in uitvoering
zijnde bouwplannen „Moerwijk” en „Morgen
stond”, zal in de loop van 1951 plaats hebben.
Van het bestaande materieel werden wederom
12 bussen voor éénmanbediening geschikt ge
maakt.
In December werd in principe besloten tot de
aanschaffing van 20 autobuschassis. Bij de op
making van dit verslag is inmiddels de opdracht
voor deze chassis, welke met een onder de vloer
aan te brengen motor zullen worden uitgerust,
geplaatst bij de N.V. Kromhout Motorenfabrie-
ken te Amsterdam. Aan de Carrosseriefabriek
Verheul te Waddinxveen werd de vervaardiging
van de carrosserieën opgedragen.
Afgekeurd werd:
1 personenauto Adler.
Aangeschaft werden:
1 personenauto Volkswagen,
1 noodploegauto.
Op 31 December waren aanwezig en in bedrijf:
6 personenauto’s, waarvan 2 stuks binnen af
zienbare tijd buiten gebruik zullen worden
gesteld,
2 geldtransportwagens,
2 noodploegauto’s,
6 vrachtauto’s,
6 bovenleiding-montage-auto’s,
1 montagewagen op rails,
5 auto’s voor lasapparaten,
2 werkauto’s voor de wisselsmeden,
1 tractor voor railvervoer,
1 motorrijwiel.
Aan de personen-, vracht-, montage- en ver
dere werkauto’s werden de noodzakelijke repa
raties uitgevoerd.
Hiervan werden 20 Kromhout-bussen buiten
dienst gesteld en verkocht. Door de N.V. Krom
hout Motorenfabrieken te Amsterdam werden
de 42 aan haar in opdracht gegeven autobus
chassis afgeleverd. Deze chassis werden vóór het
einde van het verslagjaar door de carrosserie
fabriek Verheul te Waddinxveen van carrosse
rieën voorzien.
Op 31 December bedroeg het aantal auto
bussen:
118 Dieselbussen (Kromhout)
20 (A.E.C.)
138 bussen totaal.
Enkele grotere herstellingen van schade aan
bussen, als gevolg van aanrijdingen, werden
verricht. Voor het overige werden de normale
onderhoudswerken aan het busmaterieel uitge
voerd.
wijzigingen in de gebouwen
9
Motorolieverbruik.
Wagenpark.
Diverse gebouwen.
Brandstofverbruik.
III. Uitbreidingen en
en wachthuizen.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
Onderhoud en herstellingen van bussen.
b. AUTOBUSMATERIEEL.