De verlies- en winstrekening omvat de navolgende rekeningen:
Debet.
Ie.
f
a.
c.
f
f 5.487.071,99
Credit
f
5.011.039,84
f 18.462,99
142.695,91
23.470,98
17
2e.
3e.
3e.
4e.
Fonds voor rollend trammaterieel stadslijnen, storting en rente
Fonds voor rollend trammaterieel interc. lijnen, storting en rente
Fonds voor autobusmaterieel, storting
Fonds voor werktuigen en gereedschappen, storting
Afschrijving herstelkosten oorlogs- en bezettingsschade op diverse plaatsen
Afschrijving op inventarissen
Reservefonds, voor rente
Diverse belastingen
Storting Pensioenfonds
Reserveringen voor belastingen
Voordelig saldo
Vernieuwingsfonds, storting
Vernieuwingsfonds intercommunale lijnen:
Storting
Rente a 3J6
storting van 10 in het Reserve
fonds, overeenkomstig art. 7,
par. 1, lid 2a der Overeenkomst
uitkering, krachtens art. 7, par. 1,
lid 2c der Overeenkomst, aan:
de gemeente ’s-Gravenhage
de N.V. Haagsche Buurtspoor
wegen
25.581,—
5.602,52
57.889,42
397.478,33
20.664,40
2e.
f
1.146.255,43
759.500,—
31.183,52
536.953,82
67.167,67
710.993,20
58.100,—
88.680,62
13.058,15
8.049,49
857.500,21
900.000,—
125.000,—
184.629,88
De verlies- en winstrekening sluit met een
voordelig saldo van f 184.629,88.
Wij geven U in overweging de balans en ver
lies- en winstrekening goed te keuren en stellen
U voor het voordelig saldo als volgt aan te
wenden:
Voordelig saldo der exploitatierekening
Interest in rekening-courant, op beleggingen, enz., na aftrek van provisiën,
interest op borgstellingen, enz
Ontvangen rijksbijdrage in geleden oorlogs- en bezettingsschaden
Verschil tussen bijzondere baten en lasten
Dienst der lening, omvattende:
Rente schuldbekentenissen
b. Rente 3'/2 obligation
Amortisatie
d. Afschrijving emissiekosten 3J6 obligatielening 1937
f 5.487.071,99
4e.
5e.
6e.
7e.
8e.
9e.
10e.
11e.
12e.
13e.
14e.
439.753,78
85.540,—
614.961,65
6.000,—
le.
De Raad van Beheer:
J. VAN AARTSEN, Voorzitter.
H. W. J. M. DE JONG,
Onder-V oorzitter.
W. H. DEN BEER POORTUGAEL.
L. DE BLOCK.
G. JOUSTRA.
J. KLOPPER.
B. VAN DEN TEMPEL.
J. F. R. VAN DE WALL.
A. W. E. WEYERMAN.