28 2 1951. 1950. 220.464,52 752,— Financiële gegevens. IIT. Oplevering gebouwen 228.284,01 3.546,05 35.049,29 >7 38.595,34 Februari. 915,11 Betreffende het jaar 1950. In aansluiting op de mededelingen in het jaarverslag over 1949 in zake verkoop van overtollig meubilair en kantoorbehoeften zij vermeld, dat in 1950 nog meube len enz. vooreen totaal bedrag van ƒ2.080,75 ter nadere bestemming aan de Gemeente zijn verkocht, zodat alge hele afrekening op dit punt met het Rijk, hetwelk 85 pCt. van de opbrengst toekwam, kon plaats hebben. Het resterende bedrag werd in de Gemeentekas gestort. De totale opbrengst van de verkoop van meubilair en kan toorbehoeften heeft bedragen ƒ26.478,99. Hierna volgt ten slotte een overzicht van de kosten van de Dienst over het jaar 1950, het jaar 1951 en de eerste 2 maanden van 1952. met een Rijksbijdrage van 85 pCt. in de kosten, is opgericht, werd in de loop van 1951, met de daarin nog aanwezige inventaris, door het Rijk in het openbaar verkocht. Van de opbrengst van deze verkoop ontving de Gemeente 15 pCt. of ƒ366,48, welk bedrag in de Gemeenterekening over 1951 is verantwoord. Het houten hulpgebouw op de binnenplaats van het pand Goudenregenstraat 36, dat in 1940, met een Rijks bijdrage van 85 pCt. in de bouwkosten, werd opgetrok ken, was sedert 1 Augustus 1948, door de Gemeente, ten behoeve van de huisvesting van de afdeling „B. V.B.” gehuurd. Met ingang van 1 Januari 1951 heeft de Ge meente het gebouw in volle eigendom overgenomen voor een bedrag van 5.287, 18.668,27 163.588,50 38.207,75 77 77 M 77 77 n 77 77 7» 77 3.952,74 3.866,75 659,39 255,72 De liquidateur van de voormalige Gemeentelijke Crisis- en Distributiedienst H. G. J. MUUSE. Personeelsuitgaven. a. Salarissen b. Sociale lasten (waarvan aan wachtgelden ƒ19.715,36) 1. Personeelsuitgaven. a. Salarissen b. Wachtgelden c. Sociale lasten 31,30 17,59 419,18 19,— 24,72 927,94 503,67 622,33 211,93 8,94 320,— 94,14 77 1952 Januari en Personeelsuitgaven. a. Salarissen b. Sociale lasten (waarvan aan wachtgeld ƒ186,28) n. Materiele uitgaven. a. Huur b. Schoonhouden en onder houd c. Verlichting d. Verwarming e. Water f. Onderhoud kantoor- machines g. Kantoorbehoeften h. Telefoon en telegrammen i. Reis- en verblijfkosten j. Publicatiekosten k. Abonnementen l. Onderhoud en reparaties m. Diversen

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1950 | | pagina 359