HOOFDSTUK VIII. WATERSTAAT. HOOFDSTUK IX. VERKEER. 27 Vereniging voor Volkshuisvesting „Haags Tehuis voor Ongehuwden”Laakkade 80, (hoek Rijswijkse- weg). Het gemiddeld aantal bewoners van het tehuis (waarin 451 kamers zijn) bedroeg in 1950: 447. Het aantal mutaties in 1950 beliep 7 132. De verlies- en winstrekening over 1950 vertoonde een batig saldo van 211,83. Door de Gemeente werd een subsidie van 2.525,verleend. Vereniging „Tehuis voor Onbehuisden”, De la Reyweg 524. Van deze vereniging kon geen verslag over 1950 worden verkregen. Industriële Inrichting van het Leger des Heils, Nieuwe Schoolstraat 15a. In het logement van de in richting werden 16 161 nachtverblijven verschaft. Wegen. Betreffende de wegen en het onderhoud daarvan worden gegevens aangetroffen in het verslag van de Dienst der Gemeentewerken. Vermeld mag worden dat in 1950 de verbouwing gereed kwam van het Station Hollandse Spoor. De N.V. Aero Holland (Frits Diepen) te Rijswijk (Z.H.) staakte per 1 Januari 1950 het uitoefenen van het ongeregelde vervoerbedrijf in de lucht. Thans worden nog slechts reclamevluchten ge maakt. De naam en het adres van de nieuwe naamloze ven nootschap zijn thans: Nederlandse Lucht-Reclame- Maatschappij Aero-Ypenburg N.V.”, Rotterdamse- weg 35 te Rijswijk (Z.H.). Voor uitbreidingsplannen, bebouwingsvoorschrif ten en rooilijnen wordt verwezen naar het verslag van de Gemeentelijke Dienst van de Wederopbouw en de Stadsontwikkeling. Mededelingen omtrent de werkzaamheden aan havens en bruggen worden aangetroffen in het ver slag van de Dienst der Gemeentewerken. Uitgereikt werden 20 008 paspoorten, 10 239 be wijzen van Nederlanderschap voor reizen naar België N.V. Gemengd Bedrijf Haagscbe Tramweg-Maat- schappij. In 1950 werden rond 124 697 000 reizigers ver voerd. De afneming van het aantal vervoerde reizigers bedroeg t.o.v. het jaar 1949 rond 19 208 000 of 13,3 i) Het voordelig saldo der verlies- en winstrekening bedroeg 184.629,88. Overige gegevens kan men aantreffen in het verslag der N.V. Noord-Zuid-Hollandse Vervoer-Maatschappij N.V., Leidsevaart 396 te Haarlem. Deze vervoerde op de tramlijnen Scheveningen Voorburg in totaal 6 014 753 reizigers en op de tram lijn Den HaagLeiden 4 986 550 passagiers. De op brengst van dit vervoer was 620.470,onder scheidenlijk 888.600,—. De autobuslijn Den HaagHaarlem vervoerde 2 307 987 reizigers; de opbrengst van dit vervoer was 864.766,—. N.V. Westlandsche Stoomtramweg Maatschappij, ’s-Gravenhage (Loosduinen). Het personenvervoer werd verzorgd door autobus sen, het goederenvervoer door stoomtrams. Het totale aantal vervoerde reizigers bedroeg in het verslagjaar 5 022 201 tegen 5 063 124 in 1949; een vermindering dus van 0,8 Hierna volgen de cijfers van het personenvervoer en de opbrengsten op onderscheidene trajecten. Lijn Den Haag’s-GravenzandeHoek van Hol land: 999 239 reizigers opbrengst 331.198,19; Lijn Den Haag—Rijswijk-WateringenMonster: 519 006 reizigers opbrengst 140.653,76; Lijn Den HaagNaaldwijkVlaardingenRotter dam: 1 392 937 reizigers opbrengst 532.913,95. In 1950 werden 200 vergunningen aangevraagd tot het bewonen van woonwagens en woonschepen. Hiervan werden 180 aanvragen ingewilligd; het aantal der verrichte keuringen bedroeg 180. Op 31 December 1950 hadden 77 woonwagens en 294 woonschepen stand- of ligplaats in de Gemeente. Omtrent waterverversing en baggerwerk in de Ge meentelijke havens, kanalen en vaarten worden ge gevens aangetroffen in het verslag van de Dienst der Gemeentewerken, blz. 5. bebouwingsvoorschriften; Tehuizen. Spoorwegen. Luchtvaart. Uitbreidingsplannen en rooilijnen. Havens; bruggen. Paspoorten enz. 1) Het vervoercijfer in 1949 bedroeg rond 143 905 000. In het Gemeente verslag 1949 was in het getal 128 909 848 niet begrepen het aantal passa giers met abonnementen. Tramwegen en autobusdiensten. Woonwagens en woonschepen. Waterverversing en baggerwerk.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1950 | | pagina 35