237 aanhgw.
1
Van dit
uitwendig gedeeltelijk
8
192 motorwagens
190 gesloten aanhangwagens
25 open aanhangwagens
2 electrisehe locomotieven
15 pekelwagens
1 railreinigingswagen
2 railslijpwagens.
In- en uitwendig geschilderd werden:
13 stadsmotorwagens
8 stadsaanhangwagens
3 motorwagens van de buitenlijnen
4 aanhangwagens van de buitenlijnen
1 electrisehe locomotief.
35
2
13
2
2
2
1
230
202
35
2
15
2
2
2
2
Gedeeltelijk en bij geschilderd werden:
16 stadsmotorwagens
22 stadsaanhangwagens
9 motorwagens van de buitenlijnen
2 aanhangwagens van de buitenlijnen.
11 pekelwagens.
Uitwendig geheel en inwendig gedeeltelijk
werden geschilderd:
31 stadsmotorwagens
14 stadsaanhangwagens
1 motorwagen van de buitenlijnen
1 aanhangwagen van de buitenlijnen.
motorwagens
gesloten aanhgw. 1
open aanhgw. I
electrisehe locomotieven
pekelwagens
oude mw. voor spec, doeleinden
railreinigingswagens
railslijpwagens
lorries.
Van de Centrale van het G.E.B. aan het de
Constant Rebecqueplein naar de Conradkade
(lijn 11) werd een minuskabel 800 qmm gelegd
en aangesloten.
Voor de uitbreiding van het opslagterrein
voor rails werd van de Gemeente ’s-Graven-
hage een strook grond gehuurd ter grootte van
596 m2 gelegen tussen de le Lulofsdwars-
straat en de Calandkade.
Voor de uitvoering van rioleringswerkzaam
heden in de Gemeente Delft en voor het door
voeren van een transportwaterleidingbuis in
de Gemeente ’s-Gravenhage moesten omvang
rijke voorzieningswerken aan de tramsporen
worden getroffen.
Op de Boorlaan nabij de Jozef Israëlslaan
werd een in- en uitstapheuvel aangelegd voor
de halte van buslijn T.
Een aantal halten werd bijgeplaatst in ver
band met de doortrekking van:
Buslijn D aan de ene zijde over de Thorbecke-
laan tot de Laan van Meerdervoort en aan de
andere zijde naar de Stationsweg.
Buslijn G naar de de Savornin Lohmanlaan.
Buslijn R naar de Rhijnvis Feithlaan.
Met de reeds in 1948 aangevangen algehele
revisie van motor- en aanhangwagens, welke
gedurende de oorlogsjaren ernstig door de over
belasting geleden hebben, is ook in dit verslag
jaar regelmatig voortgegaan.
3 motorwagens van de stadslijnen, de nos. 171,
178 en 179, welke voor de dienst ongeschikt
waren, werden verkocht.
De 10 motorwagens en 20 aanhangwagens,
welke van de N.V. Limburgsche Tramweg-Maat-
schappij werden overgenomen en in de werk
plaatsen van de N.V. Werkspoor te Zuilen
grondig werden gereviseerd en van moderne zit
banken voorzien, kwamen in dit verslagjaar
gereed en werden op de intercommunale dien
sten den HaagWassenaar en den Haag--Voor
burg in bedrijf gesteld. Dit materieel beant
woordt volledig aan de verwachtingen. In
verband met deze aanschaffing zijn 7 aanhang
wagens, welke in 1945 naar de buitenlijnen
werden overgebraeht, wederom aan het stads
wagenpark toegevoegd.
De fabricage van de bij de wagonfabriek S.A.
La Brugeoise et Nicaise Deleave te Brugge
bestelde 22 motorwagens van het type P.C.C.
heeft vertraging ondervonden door materiaal
gebrek, zodat nog geen enkele wagen door de
fabriek werd af geleverd.
Met de vervanging van oude druklucht-rem-
installaties der motor- en aanhangwagens van
de buitenlijnen door nieuwe installaties werd
voortgegaan. In dit verslagjaar kwamen de mo
torwagens nos. 63, 67, 70, 71 en 73 alsmede de
aanhangwagens nos. 104, 117 en 119 gereed.
Van de motorwagens nos. 62 en 70 van de
buitenlijnen werden de electrisehe installaties
geheel vernieuwd; tevens werden nieuwe Oerli-
kon controllers gemonteerd.
Inwendig geheel en
werden geschilderd:
1 stadsmotorwagen
3 pekelwagens.
wagenpark waren op 31 December
voor de dienst beschikbaar:
Op 31 December bestond het wagenpark uit:
45
40
2
II. Wijzigingen
materieel.
Stads-
lynen
185
162
Totaal
a. TRAMWEGMATERIEEL.
en uitbreidingen van het rollend
Buiten
lijnen