III.
9
Dieselbussen gemiddeld 0,633 I per 100 km.
Diesoline: 1.829.543 I over 6.550.093 km of gemid
deld 3,58 km per I.
Af gekeurd werd:
1 auto voor lasapparaten.
Verkocht werden:
1 personenauto Chrysler,
1 auto voor lasapparaten.
Aangesehaft werden:
1 personenauto Ford,
1 auto voor lasapparaten.
Aan de personen-, vracht-, montage- en ver
dere werkauto’s werden de noodzakelijke repa
raties uitgevoerd.
Op 31 December waren aanwezig en in bedrijf:
6 personenauto’s,
2 geldtransportwagens,
2 noodploegauto’s,
6 vrachtauto’s,
6 bovenleiding-montage-auto’s,
1 montagewagen op rails,
4 auto’s voor lasapparaten,
2 werkauto’s voor de wisselsmeden,
1 tractor voor railvervoer,
1 motorrijwiel.
In de loop van het verslagjaar onderging dit
wagenpark geen wijziging, zodat op 31 December
hetzelfde aantal autobussen in bedrijf was.
Van het bestaande materieel werden wederom
32 bussen voor éénmanbediening geschikt ge
maakt; hiermede is, op 10 bussen na, het gehele
wagenpark voor éénmanbediening ingericht.
Het ligt in de bedoeling ook deze laatste 10 bus
sen als zodanig geschikt te maken.
Voorts werden 92 bussen van thermostaten en
32 bussen van een deurbeveiliging voorzien.
De reeds in het vorige jaarverslag vermelde
bestellingen van 20 autobuschassis met onder de
vloer aangebrachte motor bij de N.V. Kromhout
Motorenfabriek te Amsterdam en van 20 daar
voor bestemde carrosserieën bij de Carrosserie-
fabriek Verheul te Waddinxveen werden met
nog 15 chassis en 15 carrosserieën uitgebreid.
In het begin van 1952 werd hiervan 1 complete
autobus ontvangen en in bedrijf gesteld. De ove
rige 34 bussen, waarvoor door Kromhout inmid
dels 15 chassis werden af geleverd, zullen in de
loop van 1952 ontvangen worden.
Op de navolgende punten werden in totaal 25
abri’s geplaatst:
Laan van Meerdervoort/Zonnebloemstraat,
Laan van Meerdervoort/Edisonstraat, Laan van
Meerdervoort/Goudenregenstraat, Gevers Dey-
nootplein (halte buslijn L), Sportlaan/Fahren-
heitstraat, Nieboerweg/Laan van Poot, Jan van
N assaustr./W assenaarseweg, J a vastr./ Alexander-
straat, Wassen aarseweg.Raam weg, Gentsestr./
Doorniksestraat, Groot Hertoginnelaan/Laan v.
Meerdervoort, Escamplaan/Zuiderparklaan, Kal-
vermarkt/Spui, Frankenslag/van Aerssenstraat,
Zuiderparklaan nabij Loosduinsekade, Zuider-
Enkele grotere herstellingen van schade aan
bussen, als gevolg van aanrijdingen, werden
verricht. Voor het overige werden de normale
onderhoudswerken aan het busmaterieel uitge
voerd.
Op 1 Januari bedroeg het aantal autobussen:
118 Dieselbussen (Kromhout)
20 (A.E.C.)
138 bussen totaal.
HoofdkantoorDoor het bijtrekken van de eer
ste verdieping van het naastgelegen pand,
Bezuidenhout 23, kon de kantoorruimte van
de afdeling boekhouding worden uitgebreid.
Remise Lijsterbesstraat. In de remise werden
4 series gelijkstroomverliehting aangelegd.
In de centrale werkplaats is een waterge-
koeld ketelrooster van de centrale verwar
mingsketel door een nieuw vervangen.
Op de le verdieping van het kantoor werd in
een kamer een scheidingswand aangebracht
Autobusgarage. De uitbreiding van de autobus
garage en werkplaats aan de Viaductweg,
omvattende het bijbouwen van:
4 werkkuilen voor het smeren van autobussen,
een schilderswerkplaats met 2 werkkuilen,
een wagenmakerij met 5 werkkuilen,
een revisiewerkplaats met 3 werkkuilen,
een galerij voor het opbergen van materialen,
een autobuswasplaats en
een bergplaats voor rijwielen,
werd voltooid.
wijzigingen in de gebouwen
abri’s.
Motorolieverbruik.
Brandstofverbruik.
Uitbreidingen en
en wachthuizen.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
Wachthuizen en
Onderhoud en herstellingen van bussen.
b. AUTOBUSMATERIEEL.
Wagenpark.
Diverse gebouwen.