reniise- 2 1 8 wissel Haagse Schouw, wissel Morsweg, Posthof. 206 35 2 13 2 2 2 1 1 2 15 2 2 2 2 Lijn den Haag-Delft. Op de Wateringsevest te Delft werden 465 m groefrails NP 4 en 4a door nieuwe vervangen. In verband met het in exploitatie nemen van buslijn E en de nieuw te exploiteren buslijn W werden de daarvoor benodigde halten geplaatst. Bovendien werden halten bijgeplaatst in ver band met de doortrekking van: buslijn G naar de Dotterbloemlaan, buslijn N naar de Veenendaalkade, buslijn R naar de Melis Stokelaan bij de Loeve- steinlaan. De in 1950 bij de S.A. La Brugeoise et Nieaise Delcuve te Brugge bestelde 22 motorwagens van het Amerikaanse type P.C.C. Nos. 1003 t./m. 1024 werden in October en November door de fabriek afgeleverd en geleidelijk als éénman- wagens in bedrijf gesteld. De reeds eerder aangesehafte motorwagens type P.C.C. Nos. 1001 en 1002 werden voor één- manbediening ingericht. Een afgekeurde open aanhangwagen No. 701 werd verbouwd en ingerieht als sproeiwagen voor de verdelging van onkruid in de tram sporen. Met de vervanging van oude druklueht-rem- installaties der motor- en aanhangwagens van de intercommunale lijnen door nieuwe installaties werd voortgegaan. In dit verslagjaar kwamen de motorwagens nos. 57, 62, 65, 72, 76, 79 en 80, alsmede de aanhangwagens nos. 101, 111 en 118 gereed. Van de motorwagens werden tevens de rijtuigkasten grondig nagezien en gerepareerd. In de motorwagens 57 en 58 van de intercom munale lijnen werden de eleetrische installaties geheel vernieuwd en werden tevens nieuwe rij- schakelaars gemonteerd. Met de reeds in 1948 aangevangen algehele revisie van motor- en aanhangwagens, welke ge durende de oorlogsjaren ernstig geleden hebben, is ook in dit verslagjaar regelmatig voortgegaan. 1 motorwagen no. 180 en 1 aanhangwagen no. 360 van de stadslijnen, welke voor de dienst ongeschikt waren, werden verkocht. Op 31 December bestond het wagenpark uit: 45 40 Voorts werden nog in totaal 36 m rails en een puntstuk door nieuwe vervangen. motorwagens gesloten aanhgw.| aanh open aanhgw. j eleetrische locomotieven pekelwagens oude mw. voor spec, doeleinden railreinigingswagens railslijpwagens lorries onkruidverdelgingswagen. Op onderstaande plaatsen werden schuiflos sen ingebouwd: 1 stel op de Benoordenhoutseweg nabij het Willem Witsenplein, 1 stel op de Benoordenhoutseweg nabij Film- stad, 2 stel op het hoofdspoor nabij het terrein, 1 stel nabij 1 stel nabij 1 stel nabij Lijn den Haag-Leiden. Op de navolgende baan vakken werden dwarsliggers door nieuwe vervangen: 1.055 st. tussen Maaldrift en remise Wasse naar, 886 st. tussen Stoeplaan laan. 2.551 st. tussen Lage Morsweg en Posthof, 488 st. tussen Rijksgebouwen en Maaldrift. Voorts werd 1.700 m stroomdraad 80 qmm vernieuwd tussen Kerkdam en den Deyl. Op het kruispunt Willem de Zwijgerlaan- Frederik Hendriklaan is 54 m dubbelspoor inge bouwd in verband met asfaltering Frederik Hendriklaan. In verband met de asfaltering van de Jan Hendrikstraat werd onder de sporen een beton- fundering aangebracht. De navolgende in- en uitstapheuvels zijn aan gelegd: Markenseplein: heuvels, Scheveningseweg/Jacob Catslaan: twee in- en uitstapheuvels, Adiaan Goekooplaan: twee in- en uitstapheuvels, Maaldrift: twee in- en uitstapplaatsen, Benoordenhoutseweg nabij Thérèse Schwartze- straat: een uitstapplaats. Twee koppelschakelaars werden in de boven leiding van onze intercommunale lijnen inge bouwd en wel één op de Groot Haesebroekseweg nabij de Nachtegaallaan en één nabij de Hoorn brug. In het onderstation Schenkkade van het G.E.B. (Oost) is een 1200 Volt gelijkrichterinstallatie geplaatst ten behoeve van de stroomvoorziening van de intercommunale lijnen. en Beukenhorst- een uitstap- en twee instap- en Stads- lijneD 161 Totaal 251 201 35 1 b. INTERCOMMUNALE LIJNEN. uitbreidingen van het rollend II. Wijzigingen materieel. a. TRAMWEGMATERIEEL. In tere. lynen c. DIVERSEN.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1952 | | pagina 375