10
Lijn 6. Van 11 Mei t./m. 25 Juni tussen Prinse-
gracht en Kalvermarkt gereden via Jan Hen
drikstraat, Riviervismarkt, Groenmarkt, Bui
tenhof. Hofweg, v.v.;
Lijn Van 26 Augustus t./m. 3 November
werd tussen Reineveldbrug en eindpunt Delft
enkelspoor gereden;
Lijn I2. Van 1 t./m. 19 Februari werd enkelspoor
gereden tussen viaduct Leidsest raat weg en
Waalsdorperlaan.
Eén in a n bedien i n g.
Ingaande 7 October werd éénmanbediening in
gevoerd op lijn 14 met de nieuwe motorwagens
type P.C.C.
Op de navolgende punten werden in totaal 8
abri’s geplaatst:
Prins Mauritsplein,
Waldeck Pyrmontkade nabij Veenkade.
Melis Stokelaan Moerweg,
Erasmusweg
Erasmusweg
De volgende wijzigingen van blijvende aard
werden tot stand gebracht:
Lijn 414a. Ingaande 5 Juni doorgetrokken van
Hildebrandplein, onder het viaductTroelstra-
kade, langs Erasmusweg tot Loevesteinlaan;
Lijn 10. In verband met het gereed komen van
de keerlus werd op 24 December het eindpunt
Stuwstraat verlegd naar de Trekweg;
Lijn 13. Met ingang van 1 November opgehe
ven. Gelijktijdig werd de frequentie op lijn 6
opgevoerd.
In verband met de uitvoering van asfalterings-
werken, profielswijzigingen, vernieuwingswer-
ken enz., waren de hierna volgende tijdelijke
maatregelen op verschillende lijnen noodzakelijk:
In verband met de opheffing van lijn 13 werd
met ingang van 1 November een buslijn E (Mor-
genstond-Kalvermarkt) in exploitatie genomen
langs de volgende route:
Hengelolaan bij Maartensdijklaan, Maartens-
dijklaan, Vreeswijkstraat, Soestdijkseplein.
Soest dijksekade, Veluweplein, Hoefkade, Hof-
landplein, de Heemstraat (terug Herman
Costerstraat), Hobbemaplein, Ruysdaelstraat,
Vaillantplein, Zuid Binnensingel, Prinse-
gracht, Grote Markt, Grote Marktstraat, Kal
vermarkt (met een lus via Grote Brouwer-
straat, Houtmarkt,Wijnhaven, Kalvermarkt).
Remise Lijsterbesstraat. In een ruimte tussen
schilders- en timmerwerkplaats van de af
deling Weg, bovenleiding en gebouwen zijn
2 wasbakken met 6 kranen aangebracht.
Remise Frans Halsstraat. De zoutopslagplaats
in de pekelremise werd hersteld en verbeterd.
Autobusgarage. In de garage werd de gelijk-
stroomverlichting gewijzigd, terwijl in het
magazijn de lichtinstallatie werd vernieuwd.
In de werkplaats werd een 20-tal veiligheids-
transformatoren bij geplaatst.
Remise Wassenaar. Een niet meer te herstellen
centrale verwarmingsketel werd door een
nieuwe vervangen.
Assumburgweg,
Medlerstraat,
Erasmusweg Moerweg,
Hildebrandplein.
Delftweg.
Een keetwagen van de afd. Weg, bovenleiding
en gebouwen werd omgebouwd tot tijdelijk per-
soneelwachthuis en geplaatst aan het voorlopige
eindpunt van lijn 4 op de Erasmusweg nabij de
Loevesteinlaan.
De volgende gebouwtjes werden verplaatst:
de abri Grote Marktstraat van de tweede naar
de eerste vluchtheuvel.
het toiletgebouwtje van het Esmoreitplein naar
de Melis Stokelaan.
De volgende wijzigingen werden in de loop
der lijnen aangebracht:
Lijn (l., ingaande 15 September doorgetrokken
naar de Dotterbloemlaan via de Savornin
Lohmanlaan, Balsem ienlaan, Dotterbloem
laan:
ingaande 29 October routewijziging voor de
richting Turfmarkt over de Cornelis de Witt-
laan in plaats van over het Stadhouders-
plantsoen.
Lijn M., ingaande 1 Maart route geleid over
Lobelialaan en Hoefbladlaan en ingaande 15
Augustus over Lobelialaan en Balsemienlaan
in plaats van via Laan van Meerdervoort,
Muurbloemweg.
Lijn N., ingaande 28 Augustus, in verband met
aan te brengen verkeerslichten nabij de Grote
Markt, routewijziging voor de richting Pot-
gieterlaan: via Prinsegraeht, Grote Markt,
Grote Marktstraat, Spui, Amsterdamse Veer
kade, Wagenstraat en voor de richting Vrees
wijkstraat: via Wagenstraat, Gedempte Burg
wal, Lutherse Burgwal, Grote Markt, Prinse-
gracht;
ingaande 1 November, in verband met het in
exploitatie nemen van lijn E, de standplaats
Wachthuizen en abri's.
IV. Wijzigingen in de loop der lijnen.
a. TRAMLIJNEN.
b AUTOBUSLIJNEN.