10 Lijn 6. Van 11 Mei t./m. 25 Juni tussen Prinse- gracht en Kalvermarkt gereden via Jan Hen drikstraat, Riviervismarkt, Groenmarkt, Bui tenhof. Hofweg, v.v.; Lijn Van 26 Augustus t./m. 3 November werd tussen Reineveldbrug en eindpunt Delft enkelspoor gereden; Lijn I2. Van 1 t./m. 19 Februari werd enkelspoor gereden tussen viaduct Leidsest raat weg en Waalsdorperlaan. Eén in a n bedien i n g. Ingaande 7 October werd éénmanbediening in gevoerd op lijn 14 met de nieuwe motorwagens type P.C.C. Op de navolgende punten werden in totaal 8 abri’s geplaatst: Prins Mauritsplein, Waldeck Pyrmontkade nabij Veenkade. Melis Stokelaan Moerweg, Erasmusweg Erasmusweg De volgende wijzigingen van blijvende aard werden tot stand gebracht: Lijn 414a. Ingaande 5 Juni doorgetrokken van Hildebrandplein, onder het viaductTroelstra- kade, langs Erasmusweg tot Loevesteinlaan; Lijn 10. In verband met het gereed komen van de keerlus werd op 24 December het eindpunt Stuwstraat verlegd naar de Trekweg; Lijn 13. Met ingang van 1 November opgehe ven. Gelijktijdig werd de frequentie op lijn 6 opgevoerd. In verband met de uitvoering van asfalterings- werken, profielswijzigingen, vernieuwingswer- ken enz., waren de hierna volgende tijdelijke maatregelen op verschillende lijnen noodzakelijk: In verband met de opheffing van lijn 13 werd met ingang van 1 November een buslijn E (Mor- genstond-Kalvermarkt) in exploitatie genomen langs de volgende route: Hengelolaan bij Maartensdijklaan, Maartens- dijklaan, Vreeswijkstraat, Soestdijkseplein. Soest dijksekade, Veluweplein, Hoefkade, Hof- landplein, de Heemstraat (terug Herman Costerstraat), Hobbemaplein, Ruysdaelstraat, Vaillantplein, Zuid Binnensingel, Prinse- gracht, Grote Markt, Grote Marktstraat, Kal vermarkt (met een lus via Grote Brouwer- straat, Houtmarkt,Wijnhaven, Kalvermarkt). Remise Lijsterbesstraat. In een ruimte tussen schilders- en timmerwerkplaats van de af deling Weg, bovenleiding en gebouwen zijn 2 wasbakken met 6 kranen aangebracht. Remise Frans Halsstraat. De zoutopslagplaats in de pekelremise werd hersteld en verbeterd. Autobusgarage. In de garage werd de gelijk- stroomverlichting gewijzigd, terwijl in het magazijn de lichtinstallatie werd vernieuwd. In de werkplaats werd een 20-tal veiligheids- transformatoren bij geplaatst. Remise Wassenaar. Een niet meer te herstellen centrale verwarmingsketel werd door een nieuwe vervangen. Assumburgweg, Medlerstraat, Erasmusweg Moerweg, Hildebrandplein. Delftweg. Een keetwagen van de afd. Weg, bovenleiding en gebouwen werd omgebouwd tot tijdelijk per- soneelwachthuis en geplaatst aan het voorlopige eindpunt van lijn 4 op de Erasmusweg nabij de Loevesteinlaan. De volgende gebouwtjes werden verplaatst: de abri Grote Marktstraat van de tweede naar de eerste vluchtheuvel. het toiletgebouwtje van het Esmoreitplein naar de Melis Stokelaan. De volgende wijzigingen werden in de loop der lijnen aangebracht: Lijn (l., ingaande 15 September doorgetrokken naar de Dotterbloemlaan via de Savornin Lohmanlaan, Balsem ienlaan, Dotterbloem laan: ingaande 29 October routewijziging voor de richting Turfmarkt over de Cornelis de Witt- laan in plaats van over het Stadhouders- plantsoen. Lijn M., ingaande 1 Maart route geleid over Lobelialaan en Hoefbladlaan en ingaande 15 Augustus over Lobelialaan en Balsemienlaan in plaats van via Laan van Meerdervoort, Muurbloemweg. Lijn N., ingaande 28 Augustus, in verband met aan te brengen verkeerslichten nabij de Grote Markt, routewijziging voor de richting Pot- gieterlaan: via Prinsegraeht, Grote Markt, Grote Marktstraat, Spui, Amsterdamse Veer kade, Wagenstraat en voor de richting Vrees wijkstraat: via Wagenstraat, Gedempte Burg wal, Lutherse Burgwal, Grote Markt, Prinse- gracht; ingaande 1 November, in verband met het in exploitatie nemen van lijn E, de standplaats Wachthuizen en abri's. IV. Wijzigingen in de loop der lijnen. a. TRAMLIJNEN. b AUTOBUSLIJNEN.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1952 | | pagina 377