de Nieuw Oost 11 de de Het verrichten van de noodzakelijke werken aan sporen en bovenleiding, in verband met het asfalteren van de navolgende straten: Weimarstraat vanBeeklaan tot Valkenboskade, Kempstraat, Plein 1813, A lexanderstraat, Kneuterdijk. Maken van een lusvormig eindpunt van lijn 4 aan de Cannenburglaan. Verbouwen van de enkelvoudige ophanging van de bovenleiding op de Laan van Indië tot meervoudige. Verleggen van de sporen tussen Backershagen- laan en Prinsenweg te Wassenaar, in verband met het maken van een verbindingsweg. Bouwen van een nieuw onderstation nabij de remise ’s-Gravenmade ten behoeve van de stroomvoorziening van de lijn den Haag-Delft. Hierin zal worden geplaatst één nieuwe gelijk richterinstallatie, terwijl de thans in de Centrale Maarsbergenstraat verplaatst naar de Vee- nendaalkade. Route vanaf de Veenendaal- kade, via een lus door de Rijsenburgstraat, Nieuwersluisstraat, Lopikstraat, over de Vee- nendaalkade, Soestdijksekade, Soestdijkse- plein, Sehaarsbergenstraat en vervolgens aansluitend op de bestaande route. Lijn ingaande 5 .Juli eindpunt Betje Wolff- straat, in verband met de doortrekking van lijn 4 naar de Erasmusweg, verplaatst naar de Melis Stokelaan nabij de Loevesteinlaan. Lijn 7’., ingaande 27 October eindpunt Waals dorperweg verplaatst naar de Oostduinlaan nabij de Waalsdorperweg. Vanaf de Oostduin laan wordt een lus gereden via de Oostduin laan, van Maudriestraat, Waalsdorperweg en verder de bestaande route. Evenals vorig jaar werd van 5 Juni t./m. 5 September dagelijks vóór en na het Kurhaus- eoncert, onder lijnletter H, een rit gemaakt de Savornin Lohmanlaan-Gevers Deijnootplein v.v. en werd gedurende het zomerseizoen 20 Juli t./m. 31 Augustus onder lijnletter V een verbinding Loosduinen-Kijkduin geëxploiteerd. Door de invoering van éénmanbediening op buslijn N worden sedert 1 Juni alle autobus lijnen met éénmanbediening geëxploiteerd. De in Maart 1951 toegekende loonbijslag van 5 tot een max. van f 200,— per jaar werd met ingang van 1 Mei in het loon opgenomen. De opnieuw met 10 cent per week voor onge- De tarieven bleven in het afgelopen jaar on gewijzigd. Wel werd bij de bevoegde instanties goedkeuring voor een tariefsverhoging op de stads- en intercommunale lijnen aangevraagd en verkregen en, ofschoon niet tot dit verslag jaar behorende, worden hieronder de verhogin gen en wijzigingen der voornaamste tarieven van de stadslijnen aangegeven. enkele reiscoupon a 15 cent en tweerittenbiljet a 20 cent: vervangen door enkele ritcoupon met overstapbevoegdheid van beperkte tijdsduur (3/4 uur) a 20 cent; kindercoupon a 8 cent: vervangen door kin- dercoupon met overstapbevoegdheid van be perkte tijdsduur (3/4 uur) a 10 cent; 4-rittenkaart a 50 cent en 8-rittenkaart a f 1,-: vervangen door 5-rittenkaart a 75 cent. Ten behoeve van de Actie Torenspits werden gedurende ca. een maand speciale rittenkaarten met toeslag verkocht. Het aantal verkochte kaarten bedroeg 8.638 stuks, zodat een bedrag van f 2.763,96 kon worden afgedragen. Door de Vereniging voor vreemdelingenver keer werden aan de stations, aan reizigers die Den Haag bezochten, speciale spoorbiljetten verkocht, waaraan een talon bevestigd was, waarop verschillende reducties konden worden verkregen, zoals o.m. een 4-rittenkaart voor 25 cent; de voor deze rittenkaart door de conduc teurs van de talons afgescheurde coupons wer den bij de V.V.V. ingeleverd, waarvoor dan 37 cent werd ontvangen. De abonnementen, gecombineerd met de Ne derlandse Spoorwegen, werden ook dit jaar uit gegeven. Ten dienste van het pubiek werd in Maart een agentschap in Moerwijk gevestigd. Bouwen van een autobusgarage nabij de Fruitweg. Wijzigen van de werkplaats nachtdienst Lijs terbesstraat, met aangrenzend magazijn, kleed- en schaftlokaal. Delft aanwezige gelijkrichterinstallatie naar dit nieuwe onderstation zal worden overgebracht. Uitbreiden van het onderstation in de remise Wassenaar ten behoeve van het bijplaatsen van een nieuwe gelijkrichterinstallatie. Bouwen van een toiletgebouwtje op de Maar- tensdijklaan hoek Hengelolaan en een personeel- waehthuis aan het eindpunt van lijn 4 op Cannenburglaan. Verplaatsen van het toiletgebouwtje van Maartensdijklaan Maarsbergenstraat naar Veenendaalkade. in de tarieven en vervoersvoor- VI. Werken in voorbereiding. VIII. Personeel en arbeidsvoorwaarden. VII. Wijzigingen waarden. V. Werken in uitvoering.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1952 | | pagina 378