i
I
I
fl
172 bussen totaal.
10
Dieselbussen gemiddeld 0,761 I per 100 km.
Diesoline: 2.545.845 I over 7.639.787 km of ge
middeld 3,00 km per I.
De volgende wijzigingen zijn in de loop der
lijnen gebracht:
Lijn E., ingaande 1 November via de Hengel o-
laan doorgetrokken naar de Leijweg;
Ten behoeve van de omzetting van 4 tram
lijnen in autobuslijnen, alsmede om enige verder
noodzakelijke uitbreiding aan het wagenpark te
geven, werden opdrachten geplaatst voor de
levering van 40 Kromhout chassis en 40 A.E.C.
chassis. De vervaardiging van de voor deze 80
chassis bestemde carrosserieën werd opgedragen
aan de Carrosseriefabriek Verheul te Waddinx-
veen.
In voorbereiding is een bestelling van 50 auto
bussen ter vervanging van de oudste serie Krom-
hout-autobussen.
Op 31 December waren aanwezig en in bedrijf:
7 personenauto’s,
2 geldtransportauto’s,
2 noodploegauto’s,
6 vrachtauto’s,
6 bovenleiding-montage-auto’s,
1 montagewagen op rails,
4 auto’s voor lasapparaten,
2 werkauto’s voor de wisselsmeden,
1 tractor voor railvervoer,
1 motorrijwiel.
Autobusgarage Viaductweg: De kapconstructie
boven de garageruimte is geverfd.
Remise Lijsterbesstraat: In de centrale werk
plaats is, als onderdeel van de in uitvoering
zijnde uitbreiding van de werkplaats, een
kantoorruimte voor tijdschrijvers gebouwd.
Locomotievenloods Delftselaan: De betongevel-
platen zijn door een halfsteensmuur ver
vangen.
Werkplaats Lulofsdwarsstraat: Van de lasloods
werd de lucht- en lichtkap verbeterd.
Op de Cannenburglaan nabij de Loevestein-
laan (eindpunt lijn 4) en op het De Savornin
Lohmanplein (eindpunt lijnen 7 en 14) werd een
personeelwachthuis gebouwd.
Op de navolgende punten werden in totaal 4
abri’s geplaatst:
Laan van Meerdervoort nabij Laan van Eik
en Duinen,
Schenkkade nabij Laan van Nieuw Oost Indië,
Valeriusstraat nabij Stadhoudersplantsoen,
Cornells de Wittlaan nabij Stadhouderslaan.
De abri op de Kalvermarkt werd verplaatst
naar de Houtmarkt en die op het Veluweplein
naar de Loevesteinlaan nabij de Erasmusweg.
Aan de personen-, vracht-, montage- en ver
dere werkauto’s zijn de noodzakelijke reparaties
uitgevoerd.
Een personenauto merk Opel en een vracht
auto merk Fordson zijn buiten dienst gesteld en
verkocht; aangeschaft werden 2 personenauto’s
merk Volkswagen en 1 vrachtauto merk Ford.
Wijzigingen van blijvende aard werden niet
tot stand gebracht.
In verband met de uitvoering van profielswij-
zigingen, vernieuwingswerken, enz. waren de
hierna volgende tijdelijke maatregelen op ver
schillende lijnen noodzakelijk:
Lijn 10. Van 4 t/m 8 October enkelspoor gere
den tussen verbindingswissel N.W. Binnen
singel en consultatiebureau op de Waldeck
Pyrmontkade;
Lijn I1. Van 20 October t/m 11 November enkel
spoor gereden op de Laakbrug;
Lijn I2. Op het baanvak tussen de halte Den
Deyl en de verbindingswissel Prinsenweg te
Wassenaar of op gedeelten daarvan werd
enkelspoor gereden van 30 Augustus t/m 3
September, van 6 t/m 8 September en van 13
t/m 15 September.
Op 31 December bedroeg het aantal auto
bussen:
137 Dieselbussen (Kromhout)
35 (A.E.C.)
De autobussen van de series 1 t/m 20 en 201
t/m 225 hebben een kleine revisie ondergaan;
tevens werd aan deze autobussen, alsmede aan
die van de serie 96 t/m 110 voorruit- en cabine-
verwarming aangebracht.
Voor het overige zijn de normale onderhouds
werken aan het busmaterieel verricht.
wijzigingen in de gebouwen
Motorolieverbruik.
Brandstofverbruik.
b. AUTOBUSLIJNEN.
III. Uitbreidingen en
en wachthuizen.
Diverse gebouwen.
Wachthuizen en abri’s.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
IV. Wijzigingen in de loop der lijnen.
a. TRAMLIJNEN.
I
I
Onderhoud en herstellingen van bussen.