49
b. Tekeningen.
c. Penningen.
d. Diversen.
Aankopen:
a. Schilder ij en.
Schenkingen en legaten:
Aankopen:
Schenkingen:
Aankopen:
Bruiklenen:
Aankopen:
VERSLAG VAN DE DIENST VOOR SCHONE KUNSTEN.
Afdeling Haagse Historie.
5—54
40—54
7—54
T. 142—54
Hendrik
van
van
HH
3—54
HH 28—54
van de Historische
HH 37—54
HH 38—54
31
83— 54
84— 54
Bosch en De Harn: Kaart van ’s-Gravenhage in
1616 (reproductie: Deel IV
Atlas van ’s-Gravenhage);
W. O. Robart: Bokaal ter herinnering aan de
gouden bruiloft van Paulus van Brakel en Cor
nelia van Reverhorst op 3 Juni 1735, hoog 27,3,
diam. kelk 12,9;
Afgietsel naar het beeld van Albrecht van Beieren
door Jacques de Gérines, gips, hoog 56.
Van N.N.:
Jan Gossaert van Mabuse (atelier)Madonna met kind,
verso: Wapen van „Florenche de Dam”, o/p, 48 X 35;
Legaat van Ch. M. baron van der Duyn van Maasdam:
3654 J. H. Neumann: Portret van Mr Frangois Maximiliaan
baron van der Duyn van Maasdam, oud-wethouder
van de gemeente ’s-Gravenhage, o/p, 48 X 38,5.
Walin, Stig. Beitrage zur Geschichte der Schwedischen
Sinfonik. Stockholm, 1941.
Wilesaert, A. Opera omnia. Vol. I, II, III, IV. Roma,
1950—1952.
Wiora, W. Zur Frühgeschlchte der Musik in den Alpen-
landern. Basel, 1949.
Wórsthorne, S. T. Venetian Opera in the XVIIth century.
Oxford, 1954.
HH 254 Afgietsel van een penning
Nassau, gips, diam. 3.5;
t/m HH 26—54 en HH 29—54 t/m HH 36—54:
32 afgietsels en afdrukken van zegels en contra-
zegels van verschillende graven van Holland,
diverse afmetingen.
Van het Franse Rijksarchief, Parijs:
HH 2754 Afgietsel van het zegel van Napoleon I, gips,
diam. 12,2;
Van het Algemeen Haags Comité, ’s-Gravenhage:
HH 3954 en HH 4054 A. Roth: Penning van het Algemeen
Haags Comité, brons, 2 exemplaren, resp. diam. 3
en diam. 6.
Densmore, F. Handbook of the collection of musical in
struments in the U.S.A. Washington, 1927.
Dufay, G. Opera omnia. Tome I, II, III. Roma, 1947’51.
Ehmann, W. Tibilustrium. Das geistliche Blasen. Kassel,
Barenreiter, 1950.
Das Erbe Deutscher Musik. Landschaftsdenkmale, Mittel-
Deutschland. Bd. I. Wolfenbiittel, 1939.
Das Erbe Deutscher Musik. Landschaftsdenkmale Nieder-
sachen. Bd. I. Wolfenbiittel, 1937.
Das Erbe Deutscher Musik. Reichsdenkmale Bd. VH. Kas
sel, 1936.
Das Erbe Deutscher Musik. Reichdenkmale. Bd. X. Wolfen
biittel, 1938.
An exhibit of music and materials on music. State Uni
versity of Iowa, April 1953. Tentoonstellingscatalogus.
Flade. E. Gottfried Silbermann. Leipzig, 1953.
Fraser, N. International catalogus of recorded folkmusic.
Vol. 4. Oxford, 1954.
Golf, F. R. Early music books in the rare books division
of the Library of Congress. Washington, 1948.
Gombosi, O. J. Jacob Obrecht. Eine stilkritische Studie.
Leipzig. Breitkopf Hartel, 1925.
Gregor. J. Kulturgeschichte des Ballets. Wien. 1944.
Grout. D. J. A short history of opera. 2e dr. New York,
1951.
Grove’s dictionary of music and musicians. 5th ed. London,
1954. 9 din.
Haas, R. Bach und Mozart in Wien, 1951.
Hickmann, H. La Daraboukkah. Extrait de 1’Institut
d’Egypte. ET. XXXIII. Le Caire, 1952.
Hopkinson, C. A dictionary of Parisian music publishers.
1700—1950. London. 1954.
Hughes. Dom A. Early mediaeval music up to 1300. The
New Oxford History of Music. Vol. II. Oxford 1954.
Humphires. C. and W. Smith. Music publishing in the
British Isles from the earliest times to the middle of the
nineteenth century. London, 1954.
Josquin des Prez. Missa da Pacem. Ver. v. Ned. Muziek
geschiedenis. Amsterdam, 1953.
Kaznelson, S. Beethovens feme und unsterbliche Geliebte.
Zürich. 1954.
Kongress-Bericht. Internationale Gesellschaft für Musik-
wissenschaft. Utrecht, 1952.
Kunst. J. A musicological argument for cultural relation
ship between Indonesia and Central Africa. Overdruk. 1936.
1936.
Luithlen, V. Alte Musikinstrumente. Die Sammlung des
Kunsthistorischen Museum in der neuen Burg zu Wien.
Overdruk.
Mahler. G. Sinfonie I. in D. Partituur.
Mahler, G. Sinfonie II, in C. Partituur.
Mooser, R. A. L’Opéra-comique francais en Russie au
XVIIIe siècle. Genève. 1954.
Mozart-Gedenkstatten in Salzburg. Salzburg, z.j. 3. Aufl.
Mozart, W. A. Le nozze di Figaro. Acte I en H. Paris,
Frey, z.j. partituur.
Mozart, W. A. Sinfonie 4, en Ut majeur, avec fugue.
Leipzig, z.j. partituur.
Mueren, F. van der. Het orgel in de Nederlanden. Amster-
dam/Brussel, 1931.
Musica. Monatsschrift. 3. Jhrg. 1949.
Naselli, C. Strumenti da suono et strumenti da musica
del popolo Siciliano. Catania, 1952.
Ockeghem, J. Collected Works, Vol. II. New York, 1947.
Pahlen, K. Manuel de Falla und die Musik in Spanien.
Olten, 1953.
Regels voor de titelbeschrijving 5e dr. Leiden. 1953.
Rendall, F. G. The Clarinet, some notes upon its history
and construction. London, 1954.
Rlcciotti, C. Concertino II, in G. für 4 Violinen, Viola alta,
Violoncello und B. C. Kassel, Barenreiter, z.j. Hortus
Musicus 82. Partituur en partijen.
Rognoni, L. Espressionissimo e dodecafonia in appendica
scritti di Arnold Schonberg, Alban Berg, Wassily Kan
dinsky. 1954.
Schaeffner, A. Les Kissi. Une société noire et ses instru
ments de musique. Paris, 1951.
Scheurleer. D. F. Iconographie des instruments de musique.
’s-Hage, 1914.
Schmieder, W. Bibliographic des Musikschrifttums. 1950
’51. Frankfurt a/M., 1954.
Steinhardt, M. Jacobus Vaet and his motets. Michigan
State College Press, 1951.
Strauss, R. Tod und Verklarung. Partituur.
C. Netscher: Portret van Constantijn Huygens, o/papier/
paneel, 22,5 X 19;
J. Merken: Prinsegracht te ’s-Gravenhage, o/d, 51 X 68;
J. Merken: Het oude stadhuis te 's-Gravenhage, o/d
51 X 67.
Gedeponeerd door Gemeentewerken (aangetroffen in het
voormalig gebouw van de afd. Bevolking (Goudenregenstraat)
HH 154 Kist, hout met ijzerbeslag, 18e eeuw, 48 X 46 X 90.
Van mr W. G. F. Borgerhoff Mulder, 's-Gravenhage:
39—54 Jan de Baen: Portret van Katharina Rozeboom, echt
genote van ds J. Vollenhove, o/d, 112,5 X 90;
Jan de Baen: Portret van ds Johannes Vollenhove,
o/d. 112,5 X 91.
T. 6754 P. C. La Fargue: De Kranestraat te ’s-Graven
hage, aquarel, 22,4 X 31,7;
W. B. Tholen: Koninginnegracht, aquarel, 49,3 x 68,2.