25 F Artikel XI. Uitkering van de Gemeente en van haar fondsen. Op dit artikel zijn de nadelige saldi verantwoord van: Het op dit artikel geboekte bedrag ad 9.854,62 is samengesteld als volgt: Artikel III. Kosten van de voor rekening van anderen uit te voeren werken en le veringen en te ver richten diensten. Artikel V. Kosten en uitkering exploitatie reclame-ob- jecten. Artikel IV. Kosten en uitgaven exploitatie Kampeer terrein. Op dit artikel werd geboekt 85.241,23, samenge steld als volgt: Het op dit artikel verantwoorde bedrag adƒ29.629,21 is samengesteld als volgt: Artikel X. Uitkering van de Gemeente wegens kosten terzake van niet in het Grondbedrijf 1909” ingebrachte eigendommen. Op dit artikel zijn de navolgende (onder de Lasten van deze Dienst verantwoorde) kosten geboekt tot een totaalsom van 175.124,45. VERSLAG GEMEENTELIJK GRONDBEDRIJF. b. a. 85.361,96 82.967,04 4.355,27 c. 30.467,91 82.968,64 d. 31.819,93 e. 25.514,30 175.124,45 218.044,96 ƒ525.703,12 399,14 89.431,36 Lasten. 9.854,62 139.327,56 85.241,23 Transporteren 139.327,56 16 1Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Door derden uitgevoerd enz. 5. Uitkering aan derden 1Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Door derden uitgevoerd enz. 1Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Materiaalkosten 5. Door derden uitgevoerd enz. 6. Onderhoudskosten ƒ99.883,01 37.451,25 78.416,98 2.699,63 10.074,14 ƒ37.713,02 13.953,82 31.301,80 89.032,22 ƒ228.525,01 af bijdragen van derden 10.480,05 Artikel II. Kosten van de voor rekening der Gemeente uit te voeren werken en leveringen en te ver richten diensten. Het op dit artikel geboekte bedrag ad 525.703,12 is als volgt samengesteld a. Artikel I. Kosten terzake van in het Grondbedrijf 1909” ingebrachte eigendommen. Voor de samenstelling van het op dit artikel ge boekte bedrag ad 5.680.436,88 moge worden ver wezen naar de rekening van het „Grondbedrijf 1909” en de toelichting daarop. (Bedoelde rekening sluit met een totaalsom van 8.496.805,58 bestaande uit het vorengenoemde bedrag ad 5.680.436,88 be nevens het aan de Gemeente uit te keren batige saldo ad 2.816.368,70, opgenomen onder artikel XI van de Lasten.) ƒ35.213,31 13.107,56 28.940,25 574,40 6.205,05 1.321,39 Terzake van werkzaamheden, niet in verband staande met het uitvoeren van werken: 1. Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Materiaalkosten 5. Door derden uitgevoerd enz. Transport 139.327,56 Terzake van werkzaamheden, in verband staan de met wederopbouwplannen: 1. Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Materiaalkosten 5. Door derden uitgevoerd enz. 6. Onderhoudskosten Kosten terzake van bezittingen, niet voor de publieke dienst gebruikt (zie artikel IX letter a van de Lasten) b. Kosten terzake van sportterreinen „Groenen- daal” (zie artikel IX letter b van de Lasten) Kosten terzake van de exploitatie Steenvoorde (zie artikel IX letter c van de Lasten) Kosten terzake van de exploitatie van het park- gedeelte van het landgoed „Meer en Bos” (zie artikel IX letter d van de Lasten) Kosten terzake van de exploitatie van bedrijfs panden (zie artikel IX letter e van de Lasten) 11.805,65 4.324,24 10.025,48 1.231,39 57.854,47 62.039,45 23.189,53 50.876,43 2.558,15 664,— d. Terzake van diverse werkzaamheden 1. Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten 4. Materiaalkosten 5. Door derden uitgevoerd enz. c. Terzake van werkzaamheden, in verband staan de met de herbouwfinanciering: 1. Personeelslasten 2. Sociale lasten 3. Algemene kosten a. Exploitatie kampeerterrein b. Aandelenbezit „Ockenburgh” c. Exploitatie bouwterreinen in het saneringsplan „Van Boecopstraat” (verschil tussen artikel VIII van Baten en Lasten) 1.526,83 681,60 1.459.82 6.186,37 13.646,53 5.223,52 8.054,64 541,60 2.007,99 154,93 - 29.629,21

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1955 | | pagina 401