200 bussen totaal.
van
Dieselbussen gemiddeld 0,89 I per 100 km.
Aan de personen-, vracht-, montage- en ver
dere werkauto’s zijn de noodzakelijke reparaties
uitgevoerd.
Buiten dienst gesteld en verkocht werden 1
personenauto, 1 geldtransportauto, 1 noodploeg-
auto en 1 vrachtauto.
Aangeschaft werden 1 personenauto, 1 geld
transportauto, 1 vrachtauto en 1 kraanwagen.
Diesoline: 2.687.538 Z over 7.963.521 km of ge
middeld 2,96 km per Z.
Op 31 december waren aanwezig en in bedrijf:
7 personenauto’s,
2 geldtransportauto’s,
1 noodploegauto,
6 vrachtauto’s,
6 bovenleiding-montage-auto’s,
1 montagewagen op rails,
4 auto’s voor lasapparaten,
2 werkauto’s voor de wisselsmeden,
1 tractor voor railvervoer,
1 kraanwagen,
1 motorrijwiel.
Van de in het vorige jaar bestelde 80 chassis
en 80 carrosserieën waren per 31 december afge
leverd 40 Kromhout chassis, 7 A.E.C. chassis en
28 carrosserieën. Deze carrosserieën waren op de
Kromhout chassis gemonteerd, zodat van de in
bestelling zijnde 80 autobussen vóór het einde
van het jaar 28 complete Kromhout autobussen
in ons bezit waren.
Op 31 december bedroeg het aantal autobussen:
165 dieselbussen (Kromhout)
35 (A.E.C.)
Lijn 3. Met ingang van 1 december werd het
eindpunt van het Markenseplein verplaatst
naar de Kwartellaan, waarmede de voor
oorlogse route van deze lijn werd hersteld.
Overigens zijn geen wijzigingen van blijvende
aard in de loop der ’ramlijnen aangebracht.
Hoofdkantoor en kantoor Lijsterbesstraat: In
verschillende lokaliteiten zijn aan de verlich
ting de nodige verbeteringen aangebracht.
Magazijn Lulofsdwarsstraat: De magazijnruimte
is aan een industriële onderneming, die o.m.
dringend behoefte had aan een uitbreidings
mogelijkheid voor haar magazijnen, ter be
schikking gesteld; de aldaar opgeslagen ma-
gazijnvoorraad is overgebracht naar enkele
inmiddels voor opslag van materialen inge
richte ruimten, behorende tot het remise-
complex Frans Halsstraat.
De navolgende abri’s werden verplaatst:
Juliana van Stolberglaan naar Turfmarkt,
Sportlaan/Goudenregenstraat (enkele meters),
Haagweg (Rijswijk) naar Haagweg nabij post
kantoor.
Op de volgende punten werden nieuwe abri’s
geplaatst
Nieboerweg/Zeezwaluwstraat,
Javastraat hoek Alexanderstraat,
Laan van Nieuw Oost IndiëJuliana
Stolberglaan,
Viaduct Wassenaar, ter vervanging van het
wachthuis, dat i.v.m. een profielswijziging
moest worden afgebroken.
Op de Lijsterbeslaan te Rijswijk werd een
toiletgebouwtje geplaatst t.b.v. het personeel
buslijn S.
Voorts is aan de kiosk, staande op de Stations
weg, een toiletgelegenheid gebouwd t.b.v. het
personeel van lijn 8, 9 en buslijn 19/D.
Ten behoeve van de vervanging van de oudste
serie Kromhout autobussen en voor de exploita
tie van het over te nemen vervoer Voorburg
den HaagScheveningen werden in het afge
lopen verslagjaar de bovenbedoelde bestellingen
uitgebreid met de levering van nogmaals 40
Kromhout chassis, 40 A.E.C. chassis en 80 daar
voor bestemde, door de Carrosseriefabriek Ver
heul te leveren, carrosserieën.
De reeds afgeleverde eu alle nog te leveren
bussen worden uitgerust met een inrichting,
speciaal bestemd voor de verwarming van het
chauffeurscompartiment en met een omroep
installatie.
Aan het busmaterieel zijn de normale onder
houdswerken verricht.
Op 1 januari bedroeg het aantal autobussen:
137 dieselbussen (Kromhout)
35 (A.E.C.)
172 bussen totaal.
wijzigingen in de gebouwen
9
Motorolieverbruik.
c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S.
Brandstofverbruik.
IV. Wijzigingen in de loop der lijnen.
a. TRAMLIJNEN.
III. Uitbreidingen en
en wachthuizen.
Diverse gebouwen.
Wachthuizen en abri's.
Onderhoud en herstellingen van bussen.
b. AUTOBUSMATERIEEL.
Wagenpark.