200 bussen totaal. van Dieselbussen gemiddeld 0,89 I per 100 km. Aan de personen-, vracht-, montage- en ver dere werkauto’s zijn de noodzakelijke reparaties uitgevoerd. Buiten dienst gesteld en verkocht werden 1 personenauto, 1 geldtransportauto, 1 noodploeg- auto en 1 vrachtauto. Aangeschaft werden 1 personenauto, 1 geld transportauto, 1 vrachtauto en 1 kraanwagen. Diesoline: 2.687.538 Z over 7.963.521 km of ge middeld 2,96 km per Z. Op 31 december waren aanwezig en in bedrijf: 7 personenauto’s, 2 geldtransportauto’s, 1 noodploegauto, 6 vrachtauto’s, 6 bovenleiding-montage-auto’s, 1 montagewagen op rails, 4 auto’s voor lasapparaten, 2 werkauto’s voor de wisselsmeden, 1 tractor voor railvervoer, 1 kraanwagen, 1 motorrijwiel. Van de in het vorige jaar bestelde 80 chassis en 80 carrosserieën waren per 31 december afge leverd 40 Kromhout chassis, 7 A.E.C. chassis en 28 carrosserieën. Deze carrosserieën waren op de Kromhout chassis gemonteerd, zodat van de in bestelling zijnde 80 autobussen vóór het einde van het jaar 28 complete Kromhout autobussen in ons bezit waren. Op 31 december bedroeg het aantal autobussen: 165 dieselbussen (Kromhout) 35 (A.E.C.) Lijn 3. Met ingang van 1 december werd het eindpunt van het Markenseplein verplaatst naar de Kwartellaan, waarmede de voor oorlogse route van deze lijn werd hersteld. Overigens zijn geen wijzigingen van blijvende aard in de loop der ’ramlijnen aangebracht. Hoofdkantoor en kantoor Lijsterbesstraat: In verschillende lokaliteiten zijn aan de verlich ting de nodige verbeteringen aangebracht. Magazijn Lulofsdwarsstraat: De magazijnruimte is aan een industriële onderneming, die o.m. dringend behoefte had aan een uitbreidings mogelijkheid voor haar magazijnen, ter be schikking gesteld; de aldaar opgeslagen ma- gazijnvoorraad is overgebracht naar enkele inmiddels voor opslag van materialen inge richte ruimten, behorende tot het remise- complex Frans Halsstraat. De navolgende abri’s werden verplaatst: Juliana van Stolberglaan naar Turfmarkt, Sportlaan/Goudenregenstraat (enkele meters), Haagweg (Rijswijk) naar Haagweg nabij post kantoor. Op de volgende punten werden nieuwe abri’s geplaatst Nieboerweg/Zeezwaluwstraat, Javastraat hoek Alexanderstraat, Laan van Nieuw Oost IndiëJuliana Stolberglaan, Viaduct Wassenaar, ter vervanging van het wachthuis, dat i.v.m. een profielswijziging moest worden afgebroken. Op de Lijsterbeslaan te Rijswijk werd een toiletgebouwtje geplaatst t.b.v. het personeel buslijn S. Voorts is aan de kiosk, staande op de Stations weg, een toiletgelegenheid gebouwd t.b.v. het personeel van lijn 8, 9 en buslijn 19/D. Ten behoeve van de vervanging van de oudste serie Kromhout autobussen en voor de exploita tie van het over te nemen vervoer Voorburg den HaagScheveningen werden in het afge lopen verslagjaar de bovenbedoelde bestellingen uitgebreid met de levering van nogmaals 40 Kromhout chassis, 40 A.E.C. chassis en 80 daar voor bestemde, door de Carrosseriefabriek Ver heul te leveren, carrosserieën. De reeds afgeleverde eu alle nog te leveren bussen worden uitgerust met een inrichting, speciaal bestemd voor de verwarming van het chauffeurscompartiment en met een omroep installatie. Aan het busmaterieel zijn de normale onder houdswerken verricht. Op 1 januari bedroeg het aantal autobussen: 137 dieselbussen (Kromhout) 35 (A.E.C.) 172 bussen totaal. wijzigingen in de gebouwen 9 Motorolieverbruik. c. PERSONENAUTO’S EN WERKAUTO’S. Brandstofverbruik. IV. Wijzigingen in de loop der lijnen. a. TRAMLIJNEN. III. Uitbreidingen en en wachthuizen. Diverse gebouwen. Wachthuizen en abri's. Onderhoud en herstellingen van bussen. b. AUTOBUSMATERIEEL. Wagenpark.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1955 | | pagina 528